onsdag 3 november 2010

"En inställd spelning...

...är också en spelning". Dessa uttryck skall en av våra största rockmusiker, Ulf Lundell, ha myntat när han var tvungen att ställa in en spelning på grund av att han var för packad.

Planen för kvällen var att köra tusingar, men jag kände helt enkelt att jag inte ville. Igår kämpade jag emot, men det är en sak att jogga och en helt annan sak att köra tusenmetersintervaller. På lördag är det ju dags för Vintermaran och då känns det inte så nödvändigt att slita ut sig alltför mycket dagarna innan. Man skall alltid lyssna på kroppen, men såhär mellan säsongerna så är det än mer befogat att stå över ett pass. Det är ju knappast ikväll det avgörs om jag skall persa på Stockholm Marathon eller om jag skall ta mig över mållinjen i Järnmannen Kalmar.

Så jag ställde helt enkelt in passet och åkte ned till Bromma Blocks och käkade middag där istället och avslutade med en sväng in på XXL, såklart. Dagens fångst blev en tröja, ett par kompressionsstrumpor och lite godis inför lördag.

Ok, nu ser jag fram emot att simma imorgon och att springa igen på lördag.

Ni hänger väl med på lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar