söndag 1 december 2013

Blåsig första advent

Ja, det har väl inte undgått någon. Varken att det har blåst eller att det varit första advent.

Inspirerad av Charlotte Kallas makalösa lopp, där hon faktiskt åkte snabbast av alla, gav jag mig ut på mina rullskidor. Jag testade något nytt och åkte direkt hemifrån istället för att ta bilen ut till Drottningholm, det funkade det med. Det blåste mer eller mindre hela tiden, men värst var det när jag åkte över Nockebybron. Där var det problem nog att hålla balansen och att hålla stavarna i styr. Det blåste rakt i sida så det var problem både ut och hem. Jag måste sett ut som om jag aldrig stått på ett par skidor förut där jag åkte bredbent och med stavarna rakt ut. Men men, jag fick ihop dryga två timmar och farten var inte så mycket långsammare än normalt. Vilken roll det nu spelar.

Idag öppnade anmälningarna för nästa års tävlingar i Sverige, förutom Ironman i Kalmar som öppnade redan i höstas. I motsats till i år så lyckades jag knipa en plats till Vansbro Triathlon, som är en halv IM. Vansbro går 28 juni och ligger därmed riktigt bra i tiden inför Kalmar, så jag är väldigt nöjd att jag fick en plats.

Imorgon är det första dagen på mitt nya jobb, jag hoppas att alla ätit ordentligt med pepparkakor idag. Det har i alla fall jag gjort.


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Ordentligt med pepparkakor betyder risig mage. Men inte heller det har väl undgått någon.
    Hoppas de är snälla mot dej på nya kneget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, där ser man. Jag som trodde att kanelen på gröten var boven...
      Alla var jättesnälla och trevliga, speciellt chefen :-)

      Radera