torsdag 28 november 2013

T2T

Den här tiden på året handlar mycket av träningen om att förbereda sig för att klara den tuffare träning som kommer när vi närmar oss tävlingssäsong. Denna träning kallar vi på svenska grundträning, men jag gillar uttrycket Train To Train bättre. T2T skulle man kunna översätta till "träna att träna", vilket det som sagt handlar om. Ju längre in på säsongen man kommer desto tuffare blir träningen och desto viktigare är det att man skött sin grundträning, annars är det lätt hänt att man går över gränsen och skadar sig. Ett överansträngt knä är ju ingen höjdare, det vet ju jag om inte annat.

Kvällens löppass med klubben var ett bra exempel på träning som är extra viktig under grundträningsperioden, styrka. Efter en ordentlig uppvärmning delade vi upp oss två och två för att sedan turas om att köra löpning och styrka. Löpningen bestod av en bana på cirka 700m där vi skulle ligga och pressa strax över mjölksyratröskeln, vilket inte var några problem då första halvan var en backe med bra lutning. Under tiden den ene sprang körde den andre burpees, armhävningar och squads. Efter sex rundor var i alla fall jag rejält trött i benen, och det ska bli riktigt intressant att se vad de säger imorgon bitti.

Imorgon är det förresten min sista dag på Löplabbet, där jag jobbat sedan i mars. Jag har lovat/hotat med att bjuda på adventsfika, det blir hembakade lussebullar och glögg. Hoppas att mina kollegor inte blir alltför ledsna.

2 kommentarer:

  1. Jag räknar med att "snoken" gjorde succé på fikabordet:-)

    SvaraRadera