måndag 18 november 2013

Jag vill ha snö!





Mitt nästa stora lopp är Öppet spår. För den oinvigde är det samma som Vasaloppet fast det går veckan innan, samma sträcka men mindre hetsigt. För att komma så väl förberedd jag bara kan så försöker jag åka rullskidor en gång i veckan. Senast jag åkte så var det blött ute, tror till och med att det småregnade, vilket märktes på skidor och pjäxor. Jag hade dessa kvar i bilen och de var duktigt skitiga. Dessutom var pjäxorna ganska fuktiga, föga förvånande.

Även om det var lite blåsigt igår var vädret ganska fint ändå, det var soligt och nästan tio grader varmt. Igår, precis som senast, fick jag ihop 25km. Tanken är att åka ganska lugnt och försöka staka så mycket som möjligt. Även om jag tar det lugnt så tar jag rejält slut rent muskulärt. Jag behöver alltså definitivt fortsätta åka rullskidor, men även lägga till en del tyngre styrketräning för att orka bättre.



Jag är glad att möjligheten att åka rullskidor finns, men jag önskar ändå att snart få åka skidor på snö snart. Men troligen blir det inte förrän till jul hemma i Ö-vik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar