lördag 23 november 2013

Som alla vet...

... så är ju triathlon en cykeltävling. Det speciella med denna cykeltävling är att man värmer upp med simning och varvar ner med lite löpning. Min huvudtävling för 2014 är Ironman i Kalmar och där hoppas jag kunna kapa min tid från förra året rejält. Det är nio månader kvar tills det är dags och jag har så smått börjat varva upp träningen. Jag kommer att lägga extra krut på cykelträningen, till en början tillsammans med skidträningen.

De senaste veckorna har jag tjuvstartat lite med cykelträning på gymmet, men idag gjorde jag säsongsdebut på klubbträning. Vi var 12 starka själar som dök upp, märkligt få, och körde ett gott & blandatpass. Det var lite ovant, men det är ju bara att köra på så kommer det att kännas bättre.



Bättre kommer det nog också att kännas när jag hittat cykelskorna och slipper köra i ett par tunna löpardojor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar