torsdag 21 november 2013

Kvällstungt och morgonlätt



För att bli lite mer skidstark så har jag tänkt köra lite mer tung styrka framöver. Vanligtvis brukar man ju köra 10-15 repetitioner när man kör styrketränar, förutom när man kör armhävningar och sit-ups etc då det blir ännu fler. Den typen blir ju mer av uthållighetsstyrka än råstyrka, om uttrycket ursäktas. Uthållighet är bra, men jag vill bli lite mer starkstark. Dessutom får jag nog en del uthållighet av mina långpass på rullskidorna. Därför gick jag igenom överkroppen med tung träning igår kväll, mitt mål var att hålla nere repetitionerna till 3-5. Det kändes bra och nu väntar jag bara på att träningsvärken slår till.

För att få balans i träningen så klev jag upp i morse för en lätt morgonjogg runt sjöarna, inget mer inget mindre. I det småstrilande regnet mötte jag superwoman Ann-Sofie som glatt avgav ett "HÄJ!". Hoppas nu att det var du, annars blir det här lite pinsamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar