måndag 25 november 2013

Ny inspiration och nya ideér




Igår tog jag en lång och lugn frukost, jag hann till och med kolla in lite av Vinterstudion innan jag kom ut för att träna. Dessutom hittade jag en rullskidblogg som jag fastnade i, framförallt gillade jag ett inlägg som tog upp vad man kan tänka på när man skall köpa rullskidor och tillhörande utrustning. Mycket intressant!

Inspirerad av nämnda blogg så kom jag tillslut ut på mitt rullskidpass. Vädret var fantastiskt fint, soligt och nollgradigt. Åkningen funkade riktigt bra, jag tycker att jag kände mig mycket starkare än de senaste gångerna. Är det all tung styrketräning tro? Nej, så enkelt är det såklart inte men kanske till en liten del. I vanlig ordning så var armarna helt slut efter passet och det får mig att tänka att jag borde köpa lite mer lättrullade hjul. Visst, jag får "sämre" träning men å andra sidan så kommer jag att orka att vara ute längre vilket är en viktig del av träningen inför Öppet spår.

En annan liten detalj som jag också skall ta till mig är att jag måste skaffa mig ett bryne för att vässa stavspetsarna. Det är lite frustrerande när man sätter i stavarna och de bara glider iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar