torsdag 18 augusti 2011

Styrka, styrka, styrka


Jag gillar verkligen FRA-slingan ute på Drottningholm, eller Lovön om man skall vara helt korrekt. Speciellt dagar när solen skiner. Man är verkligen ute på landet därute, ändå är det bara 15-20min bort. Från det håll jag börjar, bilden är tagen precis i början av min runda, passerar man först ett stall med tillhörande hästhage, sedan är det en vänstersväng följt av en raksträcka där man kan pressa på bra. Vid raksträckans slut ligger FRA, som såklart namngett rundan, vilket tyvärr inte är den charmigaste av byggnader. Efter den kommer man till ett litet tekniskt och trångt avsnitt där cykel och bil har svårt att mötas bitvis. Sedan får man sträcka ut benen och trycka på igen, det är lätt utför så man kommer upp i hyggliga farter. I slutet av denna del, vid Lovö kyrka, är det en kraftig vänstersväng som kan vara lite trafikfarlig samt att det kan ligga lite rullgrus. Varning! Sedan är det lätt uppför, eller slakmota som Per Elofsson skulle sagt, förbi en nyomlagd golfbana. När man är framme vid infarten till golfbanan är det sedan utför i några hundra meter tills man kommer till "Stora vägen" igen och FRA-rundan är avslutad.

Denna runda brukar jag köra mina intervallpass, eller som igår mina powertrainingpass, då den är rätt optimal eftersom den tar nära 8min. Att sedan rulla tillbaka till starten igen på cykelbanan tar cirka 4min.

Igår körde jag som sagt ett powertrainingpass där jag på tunga tunga växlar körde 6min, 5, 4, 3, 2, 1 med rullvila på 1,5min emellan. Intensiteten ökade jag i takt med att cyklingarna blev kortare. Jag vet inte om jag inbillade mig, men jag tyckte att jag kunde köra tyngre än förra veckan. Kanske var det bara dagsformen som avgjorde, eller så var det en kombination av dagsform och utveckling.

Avslutningsvis måste jag lägga in ett bildbevis på att jag faktiskt utnyttjat mitt nyinförskaffade gymkort. Efter cykelpasset körde jag ett lätt känna-på-grejerna-pass, därav den inte helt gymkorrekta klädseln. Vilket jag i och för sig ändå inte äger någon.

2 kommentarer:

  1. Hur ser en gymkorrekt klädsel ut? Mjukisoverall och mössa? Och var har du skaffat gymkort?

    SvaraRadera
  2. Ja du Zandra, jag vet faktiskt inte hur man ska vara klädd egentligen. Men något säger mig att cykelbyxor och -tröja inte är det vanligaste. Det gym jag börjat träna på är ett Puls&Träning som flyttat in i källaren i huset där jag bor. Praktiskt va?

    SvaraRadera