onsdag 5 december 2012

Dagens frukost?



Igår kväll så hälsade jag på Mia, Mårten och Malte för lussebullebak. Malte var dock inte riktigt lika sugna som oss vuxna, så han gick och la sig istället. Han hade trots allt kört ett hårt fyspass på madrassen med massor av vändningar. Det gäller ju att prioritera.

Vi var ett helt gäng som opererade i köket, Miranda, Jenny, Krister och Thomas var också med. Jag tycker att samarbetet i köket gick fantastiskt bra, troligen för att jag mest höll mig till grundarbetet. Trots mycket tjo och tjim tycker jag att resultatet blev riktigt bra, speciellt efter att vi lärt oss hur mycket större bullarna blir i ugnen :-)

Frågan är nu ifall man skall synda och ta en liten bulle till frukost?

En annan fråga är ju ifall man skall trotsa och ge sig ut och springa, eller ifall man skall köra löpband istället?

6 kommentarer:

  1. Själv har jag just mumsat i mig en bulle till elva-kaffet och siktar på att ställa mig på löpbandet ikväll. Tror att jag får ut mer av löpningen där idag, trots att jag är barnsligt glad över all snö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mia, jag höll mig. Både från bulle och snölufs :-)

      Radera
  2. Mest macho att springa ute en sån här dag ;-)
    Sen kan du ju belöna dig själv me n lussekatt när du kommer hem:-)

    SvaraRadera
  3. Nu när jag sett dina baktalanger så ser jag fram mot en surdegsrapport:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med, och jag kommer att skryta ända fram till påska om det blir några :-)

      Radera