tisdag 18 december 2012

Kickar

Efter simpasset igår så började jag prata med en man i bastun som förklarade hur bra han mådde av simma. Han hade en så skön inställning till motion och välmående. Huvudsaken var att han tog sig till simhallen och bytte om, sedan spelade det inte så stor roll ifall det blev en längd, eller tio eller hundra. Eller att han snörat på sig löparskorna och sprungit 100m, 1km eller en mil. Han var nöjd med sig själv bara han kommit så långt. Själv kände jag mig nöjd med att jag lyckades simma 25m under vattnet.

Idag kände jag mig nöjd med mitt löppass, eller rättare sagt kände jag mig jävligt nöjd efteråt. På programmet stod det 12km medelhård distans och jag började med två uppvärmningskilometrar sedan körde jag resten precis under 4:30-tempo. Benen kändes riktigt bra, trots att underlaget var lite halkigt/moddigt, och pulsen låg precis runt 80%.

Speciellt skön är känslan av att vara lite låg innan passet och hög efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar