söndag 23 december 2012

Juligt långpass, skidor och lite annat kul





Det är ständigt en kamp mellan att passa på att åka skidor och att hålla sig till träningsplanen nu när jag är hemma i Ö-vik. Igår var Stefan och jag ute och tog en sväng på Skyttis och det var alldeles underbart att få åka i nydragna hårda spår, även om ovanan såklart gjorde att det var lite kantigt också. Idag blev det lite tidspressat så medans Stefan och Marcus åkte på hockeyträning passade jag på att köra ett långpass på 20km, enligt planen alltså. Jag sprang ut mot, och förbi, Idbyn och vände. På vägen hem körde jag åtta km progressivt, trots underlaget och ömma ljumskar lyckades jag komma ner mot 4:20. Men absolut inte utan ansträngning.

Igår eftermiddag åkte vi ut till mamma för att fira hennes 65-årsdag. Jisses vad gott det är med smörgåstårta efter man tränat. Vi hade skramlat ihop till en ny telefon till henne och hon frågade ifall man kunde komma in på min sida, den här bloggen alltså, med den. Oj vad jag skrattade. Okej, jag kan hålla med om att det är lite slarvigt av Samsung att inte informera om det. Skäms! :-)

Nu ska vi ut och köpa de sista julklapparna och kanske hinner vi med att fika på stan också.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar