torsdag 20 december 2012

På gång norröver




Nu är jag och mitt lilla pack på väg norrut för en dryg veckas skönt julfirande. Efter ett ganska uselt år, och framförallt dålig höst och vinter, ska det sitta fint att få ladda batterierna ordentligt inför nästa år. Jag vet inte riktigt varför vi är så funtade att just ett nytt år ska vara ett avstamp för förändring/förbättring, men så är det ju.

Det kommer att finnas gott om tid för diverse aktiviteter som jag inte har annars, som skid- och skoteråkning. Jag pratade med min bror precis och han rapporterade 85cm snö i inlandet, så dagarna i Rödvattnet ser jag verkligen fram emot. Imorgon bitti har det utlovats skidåkning på Skyttis, så ikväll blir det nog att preparera skidorna. Troligen med ett glas rödvin som sällskap.

Bussresan ska nog gå bra den också, dels finns det wifi och dels har jag Zlatanboken med mig. Bland annat.

Hoppas att jag inte jinxat nu och att mayaindianernas profetia om jordens undergång slår in. Det vore ett synnerligen dåligt sätt att fira sin namnsdag på.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar