fredag 6 april 2012

Halvlångfredag

Minns ni när man var liten och långfredagen var värsta dagen på hela året?Man fick knappt skratta och det lilla som gick på tv var supertråkigt. Vad jag minns i alla fall.

Nu är det andra bullar. Nu går det säkert massa roligt på Femman och på Fyran är det säkert massa inredningsprogram och så vidare, jag vet ju inte säkert eftersom Canal Digital inte vet varför min box och min tv inte synkar. Hoppas att de kommer fram till något innan Radiotjänst ringer, för då vet jag inte vad jag skall svara på frågan om jag har tv. Jo, det är såhär att jag ar ju en men det går inte att se på den eftersom den nya tekniken har en del luckor. Typ. Kanske borde börja blogga om mitt förhållande till Canal Digital, LG och Ownit.

Men, roligt var det ju tråden var. I förmiddags mötte jag upp Alex och Lina för att köra ett lite längre pass. Mitt förslag om att göra det lite tuffare gick igenom, så vi gav oss av bort mot Ursvik för att köra lite terräng. Alex önskan om Extreme la vi dock ner, vilket jag tror var smart eftersom det var rejält blött på de lite mindre "spåriga" partierna. Terrängen kändes dock rejält i ben och höfter, vilket måste vara ett positivt tecken.




Efter passet passade vi på att fika / luncha lite. Mycket välförtjänt, och mycket trevligt.

Nu får jag väl ge mig an med utmaningen med mina påskägg som påskkärringarna glömde / struntade i. Har dom tappat stinget, någon mer som har liknande erfarenhet?


- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. Hej Tomas!
    Vilken trevlig blogg du har! Jag kommer också ihåg hur tråkig långfredagen var när man var liten, kul att det är lite annat nu för tiden. Jag läste om din box och att vår kundtjänst inte kan hitta felet. Jag förstår att du redan varit i kontakt med den tekniska supporten, men jag skulle gärna vilja att du kontaktade dem igen på nummer 0770-33 22 11 eller mailar till kundservice@canaldigital.se så vi får lösa ditt problem. För såhär kan du inte ha det.
    MVH/ Jenny Canal digital

    SvaraRadera
  2. Skönt att ananas-frisyren gjort sitt intåg igen, efterlängtad av många!

    SvaraRadera
  3. Hej Jenny!
    Vad kul att du gillar bloggen. Lite oväntat att Canal Digital följer den ;-)
    Jag har mejlat kundservice för att få en uppdatering om vad de kommit fram till hittills, men inte fått något svar. Kan ju var kul att hålla sig lite uppdaterad. Imorgon har jag varit utan tv i fyra veckor...
    Mvh
    Thomas

    SvaraRadera
  4. Hej igen Thomas!

    Hoppas du haft en trevlig påsk. Toppen att du mejlat till oss. Vi håller tummarna för att allting löser sig på snabbast sätt och att du får igång tv'n igen.

    Vänliga hälsningar,
    Miriam
    Canal Digital Sverige

    SvaraRadera