söndag 1 april 2012

Fighting Saturday

Igår började jag dagen med att köra ett stenhårt tretimmars spinningpass med Aaron som ledare. Aarons pass skiljer sig lite mot de "vanliga" passen då han som amerikan är mer bekväm, såklart, att köra på engelska. Vilket an också gör. Det mesta låter ju så mycket häftigare på amerikansk engelska. Dessutom kör han helt annan musik än våra andra ledare, schlagerlåtarna lyser verkligen med sin frånvaro. Å andra sidan, hur ofta får man spinna till Anthony & the Johnssons? Anyway, ett skitkul, skitjobbigt och skitbra pass.











Efter spinningen fick jag några timmars vila innan dagens andra pass körde igång. Tillsammans med min vän Roger och 17 andra besökte jag boxningsklubben Narva inne i stan för att ta en lektion av Åsa Sandell som är gammalt proffs.


Vi fick igenom grunderna som raka slag, vänsterkrokar och upper cuts. Men först skulle man linda händerna, vilket inte alls var så lätt. De flesta fick hjälp, men jag provade att fixa det själv. Efteråt, när vi skulle ta av oss lindorna, tittade Åsa på hur jag fått till det och hon undrade ifall jag gjort det förut. Hon måste ha menat att det såg bra ut.

Sammanfattningsvis måste jag säga att det var jätterolig och jobbig träning och väl värt att prova ifall man får chansen. Miljön i salen var verkligen boxningsmässigt i betydelsen ingrodd svettlukt och ruffigt, exempelvis toaletten i vårt omklädningsrum saknade dörr. Jag tror inte att den var borta, det skulle helt enkelt inte vara någon.

Kvällen avrundades med en trevlig middag på Grappa med mina nyfunna boxningsvänner.

Tack Pernilla och tack Roger för att ni drog med mig på det här!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar