söndag 8 april 2012

Tuff påsk!

Damn vilken tuff start det blivit på påsken. I torsdags ett lättare cykelpass, men med rejält frusna händer, i fredags ett rejält tufft löppass och igår ett rejält monsterpass i bassängen.

Alex och jag hade pratat om att simma tillsammans en dag under påsken och vi bestämde att göra det igår. Så strax efter tio möttes Karin, Alex och jag upp på Eriksdal. Vi hade bestämt oss för att köra 70x100, vilket jag tyckte lät rimligt. Vi skulle dela upp det på 5x100 insim, det 6x10x100 med start för min del på 2:30 första tio, start 2:25 andra osv och sedan 5x100 avbad. De första hundringarna gick väl bra, men när jag gick över till att starta på 2:25 fick jag det rejält jobbigare. Jag slet mig igenom dom, men sedan gick jag tillbaka till start 2:30 av ren överlevnadsinstinkt. Fjärde och femte tiorna körde jag med dolme, för att få ett bättre vattenläge, samt att jag fick tips av Jonas att fokusera på att glida längre på varje armtag samt greppet. Detta gjorde att jag kapade 5-10s på varje hundring och allt kändes mycket lättare. Förutom att axlarna tog helt slut. Jag vek ner mig och hoppade över sjätte tian, men jag fick ju trots allt ihop 6000m ändå. 70x100 får vänta till en annan gång, 100x100 likaså. Det senare ska man tydligen ha bockat av innan man lägger av.





Efter passet blev det en riktigt trevlig lunch på Thelins, den här gången gjorde jag dock ett aningens nyttigare val än sist.

På väg hem från simning och lunch fick jag ett rejält sug efter att åka ut en sväng på min nya vän Sintesi, det var ju så fint väder. Så direkt jag kom hem hoppade jag i cykelmunderingen och gav mig av mot Färingsö. Jag gjorde samma upptäckt som i torsdags, att händerna är väldigt utsatta vid cykling. Så jag nöjde mig med knappa två timmar, hade det bara varit fem grader varmare hade det säkert blivit någon till.

Idag vaknar jag upp med en rejält sliten och ömmande högeraxel, så frågan är vad man kan göra idag. Städa kanske.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar