lördag 28 april 2012

SCT Duathlon - årets första

Vid niotiden imorse rullade jag in på tävlingsområdet och efteranmälde mig till SCT Duathlon. Sedan installerade jag mig i växlingsområdet och bytte om till löparskor för att värma upp löparbenen en aning också. Jag hann tjabba lite med några klubbkamrater, men även med Sofie som också var på Playitas förra veckan och vi pratade lite om det. Sofie filmade lite från när vi körde bergsturen tillsammans och filmen är just nu i klippningen, ska bli grymt kul att se resultatet. Hon filmade lite från simpasset innan också, det blir kanske inte lika roligt :-)

Efter lite ordningsregelgenomgång gick startskottet och tempot drevs upp rejält direkt. Banan inledde med en bra uppförsbacke och vi var nog många som fick igång pulsen, sedan var det mer slätt. Första löpningen var 5k och den gick på ca 19min och efter en ganska långsam växling gav jag mig ut på den 20k långa cyklingen. Även den började med en uppförsbacke, men inte i paritet med löpningen. Det kändes bra fram till vändpunkten, där det blev motvind. Inte nog med det, jag hade några riktigt duktiga cyklister bakom mig efter löpningen och dessa svischade bara förbi mig en efter en. Psykiskt jobbigt. På slutet längtade jag bara till växlingen för den avslutande löpningen. Vi skulle uppför samma backe, men det bekom mig inte. Jag plockade några placeringar och det var såklartvskönt, även om det inte betyder något i sammanhanget. Efter 1h7min korsade jag mållinjen. Den här typen av tävlingar är verkligen smärta från start till mål, det finns inte utrymme att vila någonstans för då går någon om direkt. Men ni vet ju hur det är med smärta, det är ju en ädlare form av njutning :-)

Efter en stunds återhämtning packade jag ihop och gav mig av hemåt. Klart nöjd med tävlingen, både från arrangörshåll med påhejande funktionärer i spetsen men även från den relativt stora publikskaran som tagit sig ut för att heja fram oss tävlande. Gilla!

Men. Jag var ju inte nöjd med det. Jag en omväg ut till Svartsjö café för en kopp kaffe och två kulor glass. Just som jag sitter och njuter ringer Miranda och frågar efter fikasällskap, så jag rullar tillbaka och möter upp henne vid bensinstationen i Skå. Dubbelfika!

Vilken grym dag det blev!




- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Kul att heja på dig igår. Grymt bra jobbat!
    Jag tycker du är lite väl opersonlig i din blogg, så jag skickar vidare en lista till dig ;)
    http://lanttolife.se/2012/04/listigt/

    SvaraRadera
  2. Skulle jag vara för opersonlig? :-)

    Okej, jag antar utmaningen. Får se om jag kan lista ut några bra svar, annars kopierar jag dina...

    Tack för påhejningen igår!

    SvaraRadera