söndag 16 oktober 2011

Hässelbyloppet - 38:40

Snabbspringarskorna som hjälpte mig att gå Sub40.

Vad säger man?

Kul!?

Ett av målen med denna säsong var ju att gå Sub40 på milen. Målet blev än mer verkligt när jag bestämde mig för att satsa på det för fem veckor sedan. Det var ju för fem veckor sedan som jag definitivt bestämde mig för att inte köra Challange Barcelona, min sista chans att göra en Iron Man i år. Jag letade upp ett träningsprogram och har fokuserat hårt på att följa det så noga jag bara kunnat, även om det blivit något snedsteg här och var. 

Jag borde vara grymt nöjd, jag fixade ju verkligen målet. Men jag känner inte riktigt glädje. Nöjd, visst, men ingen större glädje. Hoppas att det kommer.

Nu då? Nu ser jag fram emot att få köra långpass. New York City Marathon är tre veckor bort, det blir ju ett långt pass. Jag kommer inte hinna köra mer än max två långpass innan dess och det är för lite för att kunna satsa, eller?

Direkt efter loppet bestämde Alex och jag att vi skall satsa på Sub3h på Vällingbymaran till våren, det kittlar verkligen. Det är ett tufft mål, jag vet, men tuffa mål gör det så mycket mer värt det.

Grattis alla ni som persade idag och tack alla ni som gladdes åt mitt!

9 kommentarer:

  1. Thomas Didriksson16 oktober 2011 kl. 17:21

    Stort grattis. Med god marginal också.

    SvaraRadera
  2. FANTASTISK BRA TID! Och Matthias också, vilka snabbingar ni blivit :) kram///Lina

    SvaraRadera
  3. Grattis till att ha krossat sub40! Jag gjorde också sub40 första gången där förra året på en liknande tid - 38:46. I år blev det sub 38 med 37:54 trots att jag inte fick till ett bra race. Nästa år sub38 även för dig?!

    SvaraRadera
  4. Tack tack!

    Det är inte omöjligt att det blir en satsning på sub38, men annars är mitt främsta mål att köra Järnmannen i Kalmar och att göra Sub3 på maran.

    SvaraRadera