lördag 29 oktober 2011

Linje 17 med bonussväng


Klockan tio i förmiddas mötte jag upp detta gäng för att testa att ta mig längs den gröna linjen springandes. Jag hade ingen koll på hur många Miranda lyckats dra ihop, men jag trodde nog på 20st ungefär. Det visade sig vara 43. Coolt!


Bernt, som sprungit alla tunnelbanelinjer, pendeltågslinjer och gator i Stockholm bland annat, styrde upp vägen som vi skulle ta oss från Hässelby Strand. Vad jag inte visste då, men skulle få veta senare, var att denna man redan varit ute och gått i 15h innan vi möttes upp. 15h!? Häftigt!



Vi gav oss av några minuter över 10 och efter några kilometer passerade vi Vällingby Centrum, visste inte att det taklagts. Kul!



Efter ytterligare några kilometrar lämnade vi Alvik och skulle upp på Tranebergsbron. Vackert!



Efter 1,5h löpning började det kurra i magen, så kaffebrejket vid Fridhemsplan satt perfekt. Kaffesugen som jag var så köpte jag en stor kaffe, ganska mycket för stor för att hinna få i mig under ett kort stopp. Lösningen blev dubbla sugrör och dricka springandes. Det tog till St Eriksplan innan den tog slut. Gott!



På Götgatsbacken bjöds det på jazz. Roligt inslag!



Fortfarande på Götgatan så bjöds det på vacker löpning. Underbart!



Efter en massa plockade stationer längs linje 17 var vi så framme vid ändhållsplats, Skarpnäck. Här hade jag tänkt hoppa av, men då det lockades med fika på ett mysigt fik en bit bort så jag hängde på. Kaffesugen!




Nästa stopp blev alltså Kaffestugan Torpet, i skogen mellan Skarpnäck och Farsta. Förmodligen var de inte förberedda på 20, nånting, löpare med stort kaffe- och energisug. Men oj vad gott det var och charmigt. Gott gott!



Efter fikat fortsatte vi mot Farsta Strand, där jag hoppade av. 37km är kanske lite väl långt en vecka innan New York City Marathon, men det var ju så jäkla roligt. Makalösa Bernt var fortfarande vid gott mod. Imponerande!

In alles har det varit en helt fantastisk dag med kanonväder och kanonsällskap. Ett klart bra sätt att ägna en lördag på. Tack för sällskapet alla supertrevliga löparvänner!

1 kommentar:

  1. Fina bilder! Tack för sällskapet och lycka till på maran, den är verkligen häftig. Lika vacker som Stockholm och ännu roligare publik. (Ta gärna med en tunnelbaneaffisch med mig på om de är kvar och du inte riskerar nåt.)
    /Bernt

    SvaraRadera