tisdag 11 oktober 2011

Intervaller i mörker

Idag var det dags att testa formen, känna farten, på Sundbybergs IP. Förra tisdagen var jag alldeles ensammen, inte ens de där ungarna jag vant mig vid att trängas med var där. När jag kom upp på IP var redan Miranda och Mia där, de hade slösat energi på en rejäl uppvärmning runt sjöarna. Sedan dök Anna och Krister upp, följda av Henrik. Skulle det komma fler också? Nej, det var bra så. Vi joggade runt några varv småtjattrandes innan det var dags för 400-ingar.

Väl taggad drog jag iväg i bra fart, benen var så taggade att det var svårt att hålla igen. Mitt mål var att springa de 10 varven på ner mot 86 sekunder, det första gick på 75. Såklart var det mina inspirerande medlöpare som bidrog till att första varvet gick så fort som det gick. Andra varvet höll jag igen en aning, och den gick också fem sekunder långsammare. Tanken med dessa intervaller är inte att maxa på något sätt, utan att hålla fart på benen och hålla det strax under miltempo. Resterande varv gick ändå på mellan 78 och 80 sekunder, positivt ändå att de var väldigt jämna.

Delar av kvällens sällskap, Mia, Miranda och Henrik i skenet av det lilla ljus som fanns.

Alla hade vi lite olika mål med kvällen, men vi hade nog alla lika roligt. Kanske hade jag minst roligt som körde några extra varv, kanske inte. På vägen hem hade vi kanske lite väl roligt, Mia och Miranda lurade till och med mig att ge mig på lite knasbilder.

20111011-074817.jpg

20111011-074838.jpg

Tack för ikväll vänner, det här måste vi göra om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar