söndag 9 oktober 2011

Magisk rekordhelg

Den här helgen har verkligen varit rekorderlig, och en gnutta magisk.


Rekord 1

Lördag morgon gav jag mig iväg ner mot sjöarna för att köra 5km snabbdistans. Jag hade väl inte den bästa känslan i kroppen, svårt att sätta fingret på vad men det kändes som att den hade lite annat att tampas med än bara löpningen. Jag gav mig av i lite lugnare tempo än förra lördan, men kunde å andra sidan hålla det hela vägen. Inte för att jag sprungit 5km så ofta, men aldrig har det gått så snabbt som på 19.24. Hm

En mäkta nöjd och förväntansfull brorson

Magiskt 1

Lördag kväll spenderades på Globen. Min brorson Marcus fick en biljett till NY Rangers - Anaheim Ducks i födelsedagspresent i somras och igår var det dags för den stora matchen. Behöver jag nämna att det var en nöjd kille som storögt följde allt som hände. Han gillade kanske inte slagsmålen, men pappa och farbröder tyckte det var desto nöjdare.



Magiskt 2

Dagens höjdare var helt klart brunchen på Bianchi Café & Cycles. Bara mozzarellan var värd priset, krämig och god och väldigt långt ifrån den där man kan köpa på ICA. Rekommenderas varmt!

Rekord 2

Söndag kväll avslutades på löpbandet. Efter många om och men så valde jag bort den friska luften mot ett varmt gym. En gång tidigare har jag sprungit en timme på löpband, men 10,5km är distansrekord. Wow! Mitt knep för att stå ut i en timme på löpbandet var att högt räkna ner varannan minut, men efter en kvart gick jag över till var femte minut. Sista halvtimmen började jag köra lite fartlek, med stark betoning på lek. Jag varierade mellan att springa i 10,5km/h och 11km/h, men även mellan att springa med långa och korta steg. Då och då dök det upp lite Phoebe-steg. Sista tio minutrarna så lekte jag kommentator också, filmen kan mycket väl hamna på YouTube. Det lär bli en succé!






2 kommentarer:

  1. Glöm inte Crowies banrekord på Kona :)

    SvaraRadera
  2. Jag springer i princip uteslutande intervaller på hamsterband, då hinner man inte bli uttråkad på samma sätt när man måste fokusera på att inte hamna i väggen bakom. Annars föredrar jag VO2max-intervaller i roddmaskin om man nu måste stanna inne.

    SvaraRadera