torsdag 8 november 2012

Hur man skapar publicitet

Jag har aldrig läst Katrin Zytomierskas blogg, har nog aldrig ens tänkt tanken. Jag vet inte så mycket om henne egentligen, inte mer än att hon har ett jävligt störigt sätt. Ja just ja, hon var visst gift med Alex Schulman också.

Nåväl, nu har jag faktiskt tittat in på hennes blogg tack vare att hon hamnat i blåsväder, eller om hon frivilligt satt sig där. Troligen. Det hon gjort är att hon har kommenterat gymkedjan SATS senaste reklamkampanj på hennes nästan oefterhärmligt osköna sätt. Dels kritiserar hon själva reklamen, vilket jag inte har några kommentarer till, och dels så kritiserar hon personen på reklamen. Eller, framförallt kritiserar hon personen. Katrin kan inte förstå hur man kan vara så överviktig efter 13 år av träning på SATS.

Imorse fick hon även några minuter i rutan, via TV4, där hon diskuterar ämnet "Sund kropp" med fettforskare Claude Marcus. Ämnet i sig är kanske inte så lättdiskuterat då det finns en hel mängd parametrar och kanske ännu fler grader på skalan, speciellt om man även räknar in de psykologiska effekterna. Diskussionen gav väl inte så jäkla mycket, men ett litet skratt fick jag mig när Steffo konstaterade anledningen till att SATS VD inte ville vara med i programmet. "Han gillar nog inte dig bara".

För att citera min bror, "Hellre lite rund om magen än tjock i huvet"

7 kommentarer:

  1. Lite samma stuk som Colting som vågar sticka ut hakan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skillnaden är väl att Colting har något att säga...

      Radera
    2. Oftast har han något att säga men inte alltid. Även han har ju gett sig in i leken nu. http://coltingblogg.com/2012/11/07/alska-din-kropp-oavsett-vad-katrin-zytomierska-tycker/

      Radera
    3. Jag håller med, ibland är han kanske lite väl provokativ. Men i detta inlägg är han alldeles strålande tycker jag, vi borde alla sträva efter att vara nöjda med våra kroppar ur vårt eget perspektiv och inte ur något flippat ideal som någon tidning eller tv-program format.

      Radera
    4. Ja, absolut. En av de bättre han gjort tycker jag.

      Radera
  2. Svar
    1. Mycket klok, jag vet inte ifall han brås på mig eller tvärtom :-)

      Radera