torsdag 1 november 2012

Reflektion

I mitt avgångsvederlag från min förre arbetsgivare ingick bland annat åtta träffar med en karriärcoach hos Wise Consulting och min första träff var igår. Första steget i coachningen är att reflektera över nuläget, men framförallt min historia. Vi gick igenom dels min uppväxt, mina studier och vad jag arbetat med fram tills nu och dels vad jag drömmer om att göra i framtiden. I mina drömmar jobbar jag med något som har med träning eller hälsa att göra, föga överraskande kanske.

Att prata om sig själv i två timmar tar verkligen på krafterna, det är ju inget jag är van vid direkt. Vilket kanske också är en reflektion. Så när jag kom hem så la jag mig bara raklång i soffan i väntan på kvällens spinning, jag kom mig inte ens för att äta något innan passet. Fail!

Så, föga förvånande fick jag det riktigt kämpigt på passet. Men jag var inte ensam om det. Ledaren Eva hade det också tufft, hon var inte riktigt återställd från en förkylning så hon kraxade och tappade rösten under stora delar av passet. Starkt ändå att inte bara kliva av och ge upp. Dessutom hade hon satt ihop en riktigt bra låtlista, med bl a Killer´s, Alicia Keys och Stiftelsen.

Avslutningsvis, coach Lotta gav mig hemläxa till nästa gång vi ses. Shit vad kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar