fredag 2 november 2012

För ett år sedan

I dessa dagar är det omöjligt att inte drömma sig tillbaka ett år i tiden. Jag minns att den stora snackisen förra året var ifall det stora snöovädret som då drabbade NYC skulle sätta stopp för loppet, nyheterna visade bilder på en stad i kaos. När vi kom över så berättade man att kaoset varat i några timmar, typ. I år drabbades USA och New York av stormen Sandy, men där verkar det verkligen vara kaos på riktigt. Dock så har jag en känsla av att allt kommer att vara i sin ordning på söndag då världens häftigaste marathon går av stapeln.

Det har varit en hel del aktivitet på Facebook och andra medier den senaste veckan om huruvida man skall/kan åka eller inte. Några har ställt in medans andra har åkt. Lyckligtvis verkar de som inte åker få en ny chans nästa år. För New York City Marathon är verkligen ett lopp man bara måste uppleva en gång i livet, i alla fall om man är löpare.

Nu på morgonen har jag suttit och tittat igenom lite bilder från min resa förra året, och här kan ni läsa lite om mina första dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar