söndag 4 november 2012

Mitt NYCM

I fredags tog man beslutet att ställa in årets New York City Marathon. Ett ganska självklart beslut, som eventuellt togs lite väl sent. Hur skulle det gått till egentligen? Hur många av de tusentals volotärerna hade blivit drabbade och hade viktigare saker för sig? Fanns det ens lediga resurser i form av poliser och annat att avvara för detta evenemang? Nä, viktigast är såklart att man fokuserar på att ta hand om alla drabbade och att man kan återställa staden så snart som möjligt.

Sedan är det såklart tråkigt för alla som åkt till New York för att få sitt livs häftigaste upplevelse, självklart. Men att springa genom en spökstad hade nog inte varit en häftig upplevelse.

Utan att strö något salt i några sår så kan ni läsa om hur jag upplevde mitt lopp förra året. Sedan skrev jag ett inlägg där jag återblickade lite också, med både bilder och filmer från loppet och annat.

Nu får vi hålla tummarna för att newyorkarna återfår sin stad och att amerikanarna tar sin demokratiska rättighet och röstar på tisdag, för det påverkar inte bara dem utan alla oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar