tisdag 2 oktober 2012

Seg start på veckan!

Fy tusan så tråkigt det är att vara sjuk. I söndags kväll började jag känna segheten komma, och igår morse var det inget snack. Förkylningen var ett faktum. Även idag har jag varit hemma från jobbet och risken är tråkigt nog rätt stor att jag är det även imorgon.

Segt att vara hemma hela dagen. Segt att inte kunna träna. Segt, helt enkelt.

Det enda positiva är väl att jag har min inspirationspåse från Lina att botanisera i. Igår blev det kycklinggulash, en riktigt het sak. Så gott och så enkelt.



900g kycklinglår brynte jag i olivolja i en gryta. Kycklingen kryddade jag med paprikapulver, kummin och salt.

Efter några minuter tillsatte jag en grovhackad lök, tre röda paprikor, två pressade vitlökar och en msk tomatpuré. Detta fick steka med ytterligare några minuter.

Sedan hällde jag i en burk passerade tomater, fyra dl vatten, två köttbuljongtärningar, honung, och en dryg tsk sambal oelek. Detta fick puttra i en knapp halvtimme. Till det blev det en lite baguette.

Ikväll vankas det schnitzel och det ska bli spännande då jag aldrig gjort det förut.

4 kommentarer:

  1. Krya på dig! Sjukdagar är aldrig kul!

    SvaraRadera
  2. Kan det vara söndagens hopp?? ;)
    En förkylning kommer väl aldrig lägligt, men det var ju gott att du iaf inte är mitt i värsta uppladdningen inför nån utmaning.
    Du är snart med i matchen igen! Kram så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, snart är jag med i matchen igen :-)
      Kram

      Radera