torsdag 11 oktober 2012

Parkour

Tills i somras hade jag inte ens hört talas om det, än mindre visste jag vad det var. Inte riktigt säker på att jag riktigt vet vad det är nu heller, men jag tror att man springer på hustak och hoppar över murar, stenar etcetera på ett lite småcoolt sätt.

Ikväll körde vi i alla fall ett simpass med inslag av parkour, det var ett av momenten i kvällens loop. Momentet var 150+50m där vi på första femtian skulle göra två kullerbyttor, på andra två skruvar och på tredje två touchdown (som vi minns från i tisdags), sedan avslutade vi med ett av vardera trick på sista femtian. Jag som knappt kan göra kullerbyttor på marken blir rejält utmanad när det skall göras i vatten, för att inte tala om vad jag blir av en touchdown. Det känns verkligen som att huvud och lungor skall sprängas. Men det gör de väl inte? Eller?

Imorgon är det visst fredag igen, faan vad veckorna går fort. Snart kör väl IKEA igång med julskyltningen och sedan är allt i rullning. Men det är väl bara att hänga med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar