tisdag 9 oktober 2012

Superhjälte?

Ikväll var det säsongspremiär i bassängen för egen del. I min enfald trodde jag att det skulle bli ett ganska lugnt pass, eftersom vi ju är lite off-season, men icke. Coach Mike hade knåpat ihop en Super Hero Loop som bl a innehöll 2x50m Navy Seals. För den oinsatte, däribland jag, så går den till såhär:

Först simmar man 12,5m intensiv skovling, sedan gör man en loop, fortsätter med 12,5m hård frisim med en roll, sedan en Touchdown (ner på botten med både händer och fötter) följt av 12,5m hård frisim, en loop på det, och avslutar med 12,5m fjäril. Om jag lyckades? Nja, sådär. Nöjdast var jag med en Touchdown. Pröva inte detta hemma!

Utöver det fick jag ett kvitto på att jag är rejält under isen vad gäller kondition, så där har jag lite att jobba på. Tanken efter passet var att simningen kommer att göra mig till en bra löpare i vinter.

Nä, nu är det dags att spraya näsan, smörja in kroppen och gå och lägga sig.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar