söndag 21 oktober 2012

Förvirrad!

Det är ju inte alltid lätt att göra rätt. Det är ju inte ens lätt att säga vad som är rätt och vad som är fel. Och sedan har vi ju nyanserna i rätt och fel.

Exempelvis noterar jag nu på morgonen att det är bättre att lufsa någon gång i veckan, då kan man förlänga livet med sex år, än att träna hårt, vilket kan få motsatt effekt. Allt detta enligt en stor dansk undersökning. Som den syniker jag är så undrar man ju lite vad som skulle hända med landets ekonomi om alla soffpotatisar skulle börja lufsa. Höjd pensionsålder?

Det som förvirrar mig är tajmingen, eller brist på densamma, med denna "nyhet". Samtidigt som Nyheterna basunerar ut detta budskap, så har man på Nyhetsmorgon en löparspecial med Lufsan. Lufsan är en återkommande gäst i Nyhetsmorgon och idag visade hon backintervaller, dvs hon visade hur vi på ett enkelt sätt kan förkorta livet. Spännande!

Samma fenomen har jag sett förut då Nyheterna berättar om undersökningar som visar på att mjölk och grädde är livsfarligt samtidigt som man har gäster som pratar LCHF, typ. Fenomenet brukar också återkomma i kvällstidningarna.

Nä, nu tror jag att jag skall åka bort till Ursvik och förkorta livet en gnutta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar