tisdag 30 oktober 2012

Mot nya mål!

Eller, jag skulle kanske kalla inlägget för "Mitt nya liv"?

Men det låter så dramatiskt. Igår gjorde jag min sista dag på min förra arbetsplats då jag blev drabbad av nedskärningar. Mitt nya mål, eller mitt nya liv om man så vill, blir då såklart att hitta ett nytt jobb. Och till att börja med komma på vad jag vill syssla med i framtiden.

Så idag klev jag upp halv sju, åt frukost och sonderade diverse jobbsökarsajter. Det har ju hänt en del sedan jag sökte jobb senast, om man säger så.

Det höll jag på med fram till lunch då jag kände att det var dags att klämma in ett pass backlöpning. Även om det kommer att ta mycket tid att hålla koll på alla jobb som dyker upp så misstänker jag att det kommer att bli ett och annat extrapass de kommande månaderna. Understatement?

Så, nu när dagens löppass är avklarat och lunchen intagen så är det dags att sammanställa mitt CV och fila på ett personligt brev. Det är inget att hålla igen på.

Full fart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar