onsdag 31 augusti 2011

Åter till brottsplatsen

Det är snart ett år sedan jag tog mina första crawlande armtag. Under Coach Alex överseende provade jag på lite benspark men även att crawla på "riktigt" tillsammans med Miranda och Lina. Jag minns hur roligt det var och hur roligt vi hade, det måste ju sett fantastiskt ut med tre noviser ivrigt försöka lära sig det enklaste enklaste. Det jag kanske la mest på minne var nog att man inte säger crawl utan man säger frisim. Right coach? Mer om det passet här

Så, vad har jag då gjort ikväll? Jo, i sällskap av Karin, så körde jag ett kort men intensivt pass. Efter lite insim och teknik så brände vi av 20x25m i högsta fart. Shit vad hjärtat får jobba! Avslutningsvis körde vi 500m avbad.

Roligast ikväll var nog faktiskt när en kille, som jag känner igen från diverse löpningssammanhang, vid ett tillfälle tyckte att jag simmade snyggt. Jag har aldrig hört det förut, men det var verkligen roligt att höra.

3 kommentarer:

  1. Du kan ju inte skriva om fartserier utan att skriva vilken starttid ni hade! ;)

    SvaraRadera
  2. Se där, fortfarande en del att lära. Sanningen är att jag inte riktigt vet, pga trängsel så var det väl lite si och så med tiderna men jag försökte hålla 10s vila.

    SvaraRadera