torsdag 1 september 2011

Alternativ alternativ träning

Klart komplicerat. Länge tvekade jag ifall jag skulle spela innebandy med jobbet idag. Skaderisken kan knappast överdrivas när det kommer till innebandy. I alla fall om man spelar med kollegor och ingen "spelar" innebandy och de flesta har ett uppdämt behov sedan förra hösten då vi spelade senast. Men ju mer jag tänkte på det ju roligare lät det, dessutom är det ju bara nyttigt att variera träningen. Kanske inte med innebandy, men ändå. Laddad kommer jag så till hallen, som så sent som igår skall ha varit tillgänglig, och upptäcker att det står en grävskopa framför entrén och han har löpt amok. Vi kommer alltså inte in. Ridå!

Vad göra? Ja, det var ju bara att komma på ett alternativ till innebandy. Hm. Klart energitapp efter bakslaget, så det fick bli gymmet. Veckans gympass avklarat redan på torsdag, kors i taket. Förra veckan blev det ju ett lätt panikpass på söndag kväll.

Nu blir det nog två vilodagar, sedan tänkte jag att det skulle bli ett rejält pass på söndag. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar