söndag 4 september 2011

Triathlonsöndag


Dagen började kl 08.30 i Sundbybergs simhall. Egentligen började den väl lite tidigare med frukost och så, men men. 08.30 är det starka pensionärsvarningar på, men det var faktiskt inte så farligt. Dock så började det fyllas på när jag nästan var klar. Skönt att de dagen till ära hade snabbsimbana, men viss dramatik uppstod när de bytte snabbsim- och motionsimbana. Simmomentet blev 60min/2800m.

T1:an gick rejält långsamt, då jag var tvungen att snabbduscha och sedan åka hem och byta om till cykelmundering. 35min är minst 30min för långsamt. Men det var ju skönt att få duscha i alla fall :)


Efter ombyte, en banan och lite dokumentering kom jag så iväg ut mot Färingsö. Jag hade räknat med fint väder, men till en början var det faktiskt inte så bra som jag hoppats på. Dock så blev det bättring på den fronten som tur var. I vanlig ordning hade jag P3 Dokumentär och Sommarpratare i öronen, dagen till ära handlade dokumentärerna om Sveriges "neutralitet" under andra världskriget och Palmemordet. Föga upplyftande. Desto mer upplyftande var Leif GW Perssons sommarprat, han överraskade positivt på mig. Han visade sig besitta både humor och självdistans. Sommarpratare två var Petra Marklund, alias September. Henne hann jag inte riktigt lyssna färdigt på, jag bör kanske lyssna om hela programmet då jag inte minns så mycket. I övrigt noterade jag att det var mer cyklister än vanligt, är det måhända Roslagshösten som hägrar? Dessutom var det lite fler triathleter än det varit de senaste veckorna, är det måhända någon stortävling kvar på programmet?

Cykelmomentet blev 4h/112km.


T2an gick betydligt snabbare. Ett snabbt samtal till Miranda, behövde lite sällskap på löpningen och hon brukar ju inte vara svårövertalad. Hon fick fem minuter och antog utmaningen. Vi sprang bort mot Alvik där vi mötte Therese, sedan fortsatte vi bort mot Stadshuset där våra vägar skiljdes. Mina ben kändes helt ok, men min sociala förmåga var inte på topp. Troligen berodde det mer på att jag varit igång så länge och inte så mycket på sällskapet, inte alls faktiskt.

20110904-055247.jpg

20110904-055254.jpg

Från Stadshuset sprang jag ensam hem, från Karlberg började det kännas ganska tungt i benen och i kroppen rent generellt. Skulle kanske haft med lite energi och vätska?

Löpmomentet blev 1h40min/18,5km


Totalt sett blev det ett riktigt bra pass idag. Nu växlar jag dock om till mer fartträning, det vankas ju Kistaloppet till helgen. Målet är såklart att gå sub40, då får man en cool jacka med text om prestationen.

Hoppas att vi ses i Kista!

2 kommentarer:

  1. Är benen fortfarande vaxade?? De ser allt lite blanka ut eller är det spiran på Stadshuset som speglar sig...:)

    SvaraRadera
  2. Mattias, tyvärr har jag nog inte skött underhållet speciellt bra :)

    SvaraRadera