tisdag 13 september 2011

Jag har bestämt mig

Nej, jag ska inte låta mirakelmargarinet Becel hålla koll på min vikt, eller på mitt kolesterol. De må ha lyckats köpa Martin Lidberg, men mig lurar de inte.

Jag har istället bestämt mig för vad jag tänker göra den kommande månaden. Den senaste månaden har mina tankar helt varit upptagna av hur jag skall avsluta säsongen. Mest har tankarna kretsat kring hur jag skall hitta en lämplig Iron Man att köra, det enda alternativ jag hittat var Barcelona 2 oktober. Inget ont om Barcelona, jag åker definitivt gärna dit, men det kändes aldrig riktigt rätt. Min Iron Man-debut får helt enkelt vänta ytterligare ett år, men jävlar vad jag kommer att vara tränad för det då. Jag lovar!

Som Zandra var inne på i en kommentar i mitt förra inlägg så skulle jag älta "misslyckandet" i Kistaloppet och sedan bestämma mig för vad jag ville göra och sedan lägga upp en plan. Det har jag nu gjort, jag har ältat och jag har bestämt mig. Ja, jag har till och med lagt upp en plan. I söndags drog jag iväg en anmälan till Hässelbyloppet och det finns ingenting som kan stoppa mig från sub40 då, ingenting. Jag har googlat som besatt för att hitta ett lämpligt träningsupplägg och jag har hittat ett. Visst, jag kommer att sakna alla långa härliga cykelpass och alla sköna långpass i löparskorna. Men jag lovar att jag kommer att älska vartenda intervall- och snabbdistanspass, jag kommer till och med att försöka uppskatta 30min-passen.

165 ta mig hem!

Vi ses i Hässelby!

5 kommentarer:

  1. Tack Zandra, nu blir det full fokus.

    SvaraRadera
  2. Är du triatlet eller löpare?
    Vad är viktigast och prioritera därefter. Man kan inte vara bäst på allt. Vill du göra bra tider i löpning, lämna triathlon-livet. Annars, acceptera att du inte kommer vara lika snabb som om du enbart tränade löpning.
    Det kan kännas svårt, jag vet. Men det går!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack Anonym!

    Du har helt rätt i att jag måste bestämma mig för ifall jag är triathlet eller löpare. Långsiktigt ser jag mig definitivt som triathlet, men mitt nuvarande mål är ganska kortsiktigt. Jag satsar kommande månad på att gå sub40 på milen, sedan blir det går jag in i säsongsvila för att sedan helt och hållet satsa på Iron Man. Jag kommer att planera 2012 efter det och får det plats någon löptävling här eller där så är det bara bonus.

    SvaraRadera