torsdag 29 september 2011

Gott & Blandat



Någon som gillar Gott&Blandat? Det gör jag!

Den här veckan har verkligen varit både gott och blandat. Och det har verkligen varit en toppenvecka hittills, med gott hopp om att det skall fortsätta i samma spår.

Måndag bestod av en lugn och fin sväng runt sjöarna. Nothing more, nothing less.

Tisdag bjöd på 10x400m på Sundbybergs IP med 86s som riktmärke. Facit blev 79-83s med ett snitt på 81s, snittpulsen låg på 80-85% så det fanns helt klart en del kvar att kräma ur. Efter passet joggade jag hem till Mia och Mårten för en supertrevlig och supergod middag, för underhållningen stod Miranda och Alex som drog the Berlin Marathon story. Tack för en fantastiskt trevlig kväll vänner!



Onsdag var det dags för ett tufft Kettlebellpass. Mia hade ett "Ta-med-en-kompis-biljett" på SATS och då vi pratat lite löst ett tag om att köra ett gympass tillsammans någon gång så var detta ett ypperligt tillfälle. Vi bestämde förra veckan att vi skulle köra ett Kettlebellpass just denna dag och Mia fick i uppgift att styra upp ett tufft pass, vilket hon inte hade några problem med. Vi körde igenom hela kroppen, tror jag, och jag tycker att jag klarade mig rätt hyggligt även om vissa övningar var svårare än andra. En, minst, övning fick jag definitivt inte ihop och det var när vi skulle svinga runt huvudet. Problemet var att mina händer inte riktigt fick plats i Kettlebellen, eller om problemet var att jag inte klarade av en tillräckligt stor. Hm. Hursomhelst så var det ett riktigt roligt och tufft pass, jag fick definitivt mersmak. Tack Mia för ett superpass!

För att fylla på blandningen ytterligare så bytte jag ut kvällens fartlek mot innebandy med mina kollegor. Jag har av olika anledningar inte kunnat vara med på de 3-4 gånger som vi kört hittills. Tänk att det kan vara så roligt att springa efter en liten boll.

Imorgon är det vilodag, men det ryktas bli lite träningsrelaterat ändå. Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar