tisdag 20 september 2011

Tusingar för tusan



Oj vad jag gillar mina nya fina snabba skor! I söndags testade jag dom på löpbandet, men idag skulle dom få smaka på tusingar på Sundbybergs IPs allvädersbanor. Jag stoppade ner dom i en liten rygga och joggade upp mot IP, där jag snörade på dom efter lite stretching. Just som jag skall till att gå bort mot 1000m-markeringen så dyker Mia och Miranda upp, de hade tydligen hört ryktena om att det skulle gå fort ikväll.

20110920-074211.jpg

20110920-074225.jpg

Okej, jag hade lite på känn att de skulle kika förbi. Jag hade inte riktigt räknat med att de skulle ställa upp och sparra mig, men det gladde mig såklart. Mitt pass för kvällen var 6x1000m med 60s gåvila emellan. Mia och Miranda turades om att sparra, grovt räknat så tog de var sitt varv, så jag hade hela tiden pigga ben att jaga. Siktet var inställt på att springa tusingarna på 3.45-3.50, men då jag är lite ovan vid intervaller så gick jag ut lite väl hårt. Första tusingen gick på 3.27 så jag insåg såklart att jag var tvungen att sänka tempot lite, tänkte direkt att 10s långsammare var ett minimum. Andra tusingen gick på 3.36 och de efterföljande på 3.35/3.38/3.37 och 3.37. Jämnheten och att jag fick kämpa hårt på sista tusingen tycker jag tyder på att jag la det på en bra nivå. Dessutom får jag såklart tacka Mia och Miranda en hel del för draghjälpen, det gjorde nog några sekunder.

På vägen hem var jag grymt nöjd över mina intervaller, samtidigt som jag var lite förvånad eftersom benen kändes lite sega och stela inför passet. Nu ser jag verkligen fram emot lördagens snabbdistanspass, det ska bli roligt att se vad benen har att ge då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar