lördag 10 september 2011

Race day - Kistaloppet



Idag smäller det! Det skall springas 10k ute i förorten. Kistaloppet är nog ett av de kaxigaste och stoltaste loppen och jag gillar det. Arrangör är Husby Marathon som är ett ideellt ungdomsprojekt som använder långdistanslöpning som ett verktyg för social utveckling. Jag gillar verkligen tanken, för är det något jag verkligen uppskattar med att springa långt så är det den sociala biten. Otaliga är de långpass jag genomfört i sällskap med nya bekantskaper som blivit riktigt goda vänner. Otaliga är de äventyr som jag fått upplevt tack vare alla nya löparvänner jag fått.

I min lilla värld så är dock inte 10km långdistans, 10km handlar om 40 tuffa minuter. Helst med några sekunders marginal. Jag sticker ut hakan och säger att jag SKA in under 40min. Jag SKA ha den där förbaskade jackan som dom lockar med.

Enough said!

3 kommentarer:

  1. Några av oss i SCT-styrelsen gick en kurs som hette "Vinnande förening" för 1-2 år sen och då gick några av snubbarna i Husby marathon den samtidigt. Det var första ggn jag hörde talas om dem och det är verkligen ett fascinerande projekt. All cred till dem!

    Tyvärr har jag varit skadad senaste åren, så jag har missat att delta i Kistaloppet, men det verkar vara ett coolt lopp. Springa genom Kista galleria och allting.

    Lycka till i dag!

    SvaraRadera
  2. Tack Zandra!

    Att springa genom Kista Centrum på röd matta till pumpande musik är episkt. Hoppas du får ordning på kroppen så att du kan springa nästa år.

    SvaraRadera