onsdag 14 september 2011

En helt ny värld





"Frågan är; Vart är vi på väg?"

I söndags tog jag beslutet att lägga ner triathlonträningen för säsongen och satsa på sub40 i Hässelby 16 oktober. Dessutom ska jag ju springa New York City Marathon i början av november, dock utan att maxa. Eller, det är vad jag säger nu i alla fall.

Igår drog träningen inför Hässelbyloppet igång, det blev ett timlångt pass i lugn fart med Miranda i hennes gamla kvarter. Idag stod 30min lätt löpning på programmet. 30 minuter!? Hur gör man det? Jo, man kan ju jogga iväg runt Lötsjön exempelvis. Eller så kan man göra som jag gjorde idag, gå ner till gymmet och begagna löpbandet. Haha, jag måste erkänna att det kändes lite konstigt. Inte min stil helt enkelt. Löpbandsråtta, jag? Okej, det fanns en hållbar anledning. Då jag tycker att 30min känns onödigt kort så passade jag på att köra ett styrkepass också, och då är det ju smidigt att redan vara där och ombytt. Imorgon är dock allt tillbaka till det normala, då blir det tuffa intervaller runt sjöarna.

Förutom träning kommer jag även att baka äppelpaj imorgon som jag skall bjuda mina kollegor på fredag. Jag fick äpplen av en av dom idag, så det finns ingen väg ut. Spännande!?


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Åh, äntligen lite recept igen ;-) Blir det en low carb variant tro?

    SvaraRadera