onsdag 22 december 2010

Säsongskallast

Nån som tyckte att det var kallt idag? När jag åkte från jobbet visade kvicksilvret på -23 grader och jag hade bokat ett pass med Miranda. Det skall till extrem kyla för att man inte skall kunna springa, så det var ju bara att klä på sig. All klädsel var rätt, utom handskarna. Jag hade nog överskattat dom rejält. Istället för mina vanliga löparhandskar tog jag mina skidhandskar eftersom jag inbillade mig att de skulle vara varmare. Men inte då.

Jag mötte upp Miranda på VI-butiken i Sundbyberg, -ish. Vi satte fart bort mot sjöarna, varför ändra på ett vinnande koncept? Mina fingrar var ganska kalla hela vägen och redan innan Råstasjön erbjöd sig Miranda att låna ut sina vantar tills fingrarna tinat. Jag måste verkligen köpa ett par liknande, för fingrarna blev snabbt varma igen. Eller tinade i alla fall. Lite prat om huruvida det är farligt att springa när det är kallt, julklappar och julgodis senare var vi där vi möttes upp och dagens pass var över. Lite snabba bilder och sedan skildes våra vägar. Nästa gemensamma pass blir inte förrän nästa år. Skönt att avsluta med säsongskallast. Tack för alla härliga pass i år Miranda!

Passet i siffror:

20 minusgrader, 10km, 62min och medelpuls på 119 slag/min (65% av max). Jag har nog aldrig varit med om lägre medelpuls vid ett löppass, det liknar mer promenad :-)

Tummen upp för ett iskallt pass.

4 kommentarer:

  1. Åh tack själv Thomas!! Du är bara GULD :D

    SvaraRadera
  2. Mä, skrev ett inlägg men det kom inte med eller ser jag inte det bara??? Hur klär man sig egentligen för -25, som jag orkar springa runt med.. :) Tell me!

    SvaraRadera
  3. Ajdå Cattis, försvann det bara? Jag har inga som helst filter eller censurering på min blogg :-)
    Jag har dock skrivit ett inlägg om hur man klär sig när det är kallt nu, hoppas att tipsen hjälper.

    SvaraRadera