måndag 13 december 2010

Veckan som gick (v.49)

Runner´s Five, favoritgänget som jag hängde en hel del med i helgen.

Ännu en vecka till ända, och ännu en vecka med en kanonhelg. Okej, avslutet blev inte riktigt som jag tänkt mig. Måndag och tisdag körde jag lätt löpning repektive simning och lördagens Tomtetåg satt definitivt kvar i kroppen. Onsdag hade vi julfest med jobbet och torsdag var det återigen simning och kroppen hade hunnit återhämta sig ytterligare men inte till 100%. Fredagen ägnades åt socialt umgänge med Runner´s Five med hårt fokus på Alex och Mirandas galna 12h-utmaning. I lördags var det fullt upp med först Gemensam Träningsdag som Janne initierat, direkt efteråt körde jag crawlkurs del VII  och på kvällen en lättare "bankett" för 12h-galningarna. Söndagen började med ett lättare distanspass i übervackert väder och på kvällen var det simpass med klubben. Trodde jag. När jag kom till Eriksdalsbadet så var det tävling och vår bassäng var upptagen, måste missat någon info på vår hemsida. Typiskt!

Summering:

Löpning - Tre pass, totalt 39,5km och 3h50min
Simning - Tre pass, totalt 3hmin

Reflektion: Ett ultralopp, som Tomtetåget, kräver sin återhämtning. Definitivt. Men nu är jag nog tillbaka på banan, så nu är det bara att köra på igen. Enda "störningen" denna vecka är julfest med jobbet på torsdag. Jag får se hur jag löser det, veckan får nog bli lite day-to-day. Kanske vila idag och dubbelpass imorgon, jag får se.

Tack v49 och välkommen v50, nu kör vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar