fredag 3 december 2010

Summering November

Vad hände? Helt plötsligt är November över, en månad som innehållit en del långpass men framförallt en jävla massa simning. Åtminstone med mina mått mätt.

Lite siffror:

Simning - 965 minuter fördelat på 14 pass
Löpning - 752 minuter/127,4km fördelat på 7 pass

1717min = 28h37min - Inte fullt en timme per dag alltså
127,4km/7pass = 18,2km per pass - Fokus har helt enkelt legat på långpass
Snittempo = 5min54sek/km - Långt och långsamt alltså

Summering; Ett simpass varannan dag, knappt, och bara två löppass, knappt, per vecka är en total omvändning av min träning. Men det är ett strategiskt val från min sida för att bli en bättre triathlet, det är ju trots allt min svagaste av de tre grenarna. Dock så måste löpning och cykling ta större plats i min träning, och då behöver jag egentligen öka antalet pass och öka volymen. Ökningen måste dock ske gradvis för att bygga upp och inte bryta ner.

December kommer definitivt bli spännande och redan imorgon kommer månadens höjdpunkt Tomtetåget. Tomtetåget har faktiskt redan blivit uppmärksammats i pressen, titta in hos Susanne så får ni se vad jag pratar om.

Nu hörs vi nog inte förrän på söndag, så jag vill passa på att önska alla en fantastisk helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar