söndag 26 december 2010

Säsongens första skidpass

Efter en träningsfri juldag så körde Stefan och jag säsongens första skidpass i förmiddags. Efter några koppar kaffe så var man redo att slänga på skidkläderna och sedan springa upp till spåret vid Alneskolan. Jag var lite tveksam till ifall de verkligen spårat ända ner, men det visade sig inte vara något problem.


I vanlig ordning var Stefan het på gröten, medans jag var tvungen att få igång Garmin samt ta lite bilder. Eller behövde han månne försprånget? Som ni ser på bilden var spåren på Skyttis kanonfina, eller räls som man brukar säga, endast på några få ställen hade de blåst igen. Innan passet var jag lite tveksam till min skidform, men den var inte alls så dålig. Totalt fick vi ihop 14km på dryga timmen.


Tummen upp för annandagsskidåkning.

3 kommentarer:

  1. Borde verkligen rota fram mina skidor jag med....

    SvaraRadera
  2. Det är ju så kul med längdskidor!

    SvaraRadera
  3. Superfina spår! Måste nog ut imorgon igen...

    SvaraRadera