tisdag 21 december 2010

Veckan som gick (v.50)




Det börjar nästan bli tjatigt, men vilken härlig avslutning på veckan som gick. Jag gillar verkligen helgerna skarpt, man är ledig och kan träna så mycket man bara orkar. Den här helgen tränade jag nog lite mer än så. Jag var ganska sliten när jag hoppade ner i poolen i söndags kväll, jag hade 26km i benen när det var dags för 60min testlopp. Men eftersom jag gjorde en rejäl förbättring från förra testet så är det kanske modellen. Eller inte. Söndagens löpning, 7Eleven-racet, var helgens höjdare. Tack Miranda och Alex för att ni är så totalt knasiga!

Löpning - 6h25min / 63km över 3 pass
Simning - 5h över 4 pass

Reflektion: Det går tydligen att springa långpass två dagar i rad, jag har inte riktigt tänkt så tidigare. Bra att förbereda redan nu, eftersom det kommer att bli en hel del av det under vinter och vår. Men då kommer det att handla om cykling på lördag och löpning på söndag, jag skall försöka komma igång med det så snart som möjligt bara det nya året tar sin början. Att övning ger färdighet är kanske en sliten klyscha, men den stämmer verkligen. Med stort fokus på simträning, och kanske ett gynnsamt startläge, så har min progress i poolen lett till 2700m (ev.2800m) på 60min att jämföra med 2400m som jag gjorde för fyra veckor sedan. Och bättre ska det såklart bli, det finns mycket kvar att göra.

Tusen tack v50 och varmt välkommen julveckan, det skall bli oerhört spännande att se vad du har att erbjuda i form att väder och vind och lite annat.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår inte riktigt.. du menar väl cykellånglopp PLUS löplånglopp på lördagar? BRICKLÅNGPASS!

    SvaraRadera
  2. Ja just ja, det var ju så vi sa. Bricklångpass is da shit!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar med helgerna. :-) Veta att man inte har någon klocka att passa är l-y-x! Men rackarn vad kallt det ser ut. fast i jämförelse med i dag var det ju rena sommarvärmen i helgen. ;-) kör hårt!

    SvaraRadera