tisdag 14 december 2010

Poolaren P


Jag måste säga att jag allt blivit en riktig baddare, eller poolare om ni så vill. Jag trivs, som ni säkert märkt, bättre och bättre i poolen. Efter gårdagens badpass så var det ikväll återigen dags för ett "riktigt" pass med SCT. Passets huvudserie var testlopp över 800m, i övrigt ser ni nedan vad vi sysslade med. Som den ovane simmare jag trots allt är så visste jag inte riktigt hur jag skulle lägga upp loppet, utan gick helt på känsla. Jag öppnade så hårt jag vågade och höll dett tempot i 600m ungefär, sedan kände jag att jag ville öka lite. Troligen så gick det långsammare av det, men pumpen fick jobba i alla fall. Jag vet inte riktigt hur man skall översätta 800m simning till löpning. Någon som vet? Jag tog i alla fall inte ut mig som under ett 5km snabbdistanspass, men det är kanske inte att jämföra heller? Testloppet gick på 18.20 i alla fall, tyvärr har jag inget att jämföra med men det skall bli intressant att se nästa testperiod hur utvecklingen går.

Passet:

200 insim

Teknik
2x50 isättning – Isättning i axelbredd med handflatan nedåt. Sträck ut i färdriktningen.
2x50 grepp
2x50 drag
2x50 återföring

Igångsättning
4-6x50 1500m fart vila 20-30

100 Bad

800m testlopp

Avbad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar