lördag 18 december 2010

Fredagsvånda

Igår led jag en del vånda. Eftersom vi hade julfest i torsdags så missade jag simträningen med klubben, men det var ju egentligen inte svårare än att jag tog ikapp det på fredagen. Problemet var bara att jag var ganska trött, det började på morgonen och blev aldrig riktigt bra. Nä, för hur skulle det gått till? Sovit på jobbet? Jaja, jag hoppade passet hursomhelst. Vad ger ett pass om man inte är på topp, speciellt eftersom det handlade om test på 200m.

Apropå julfesten så la jag ju ut en bild på min, första, tallrik på bloggen igår. Jag har ju inte riktigt kommit igång med mobilbloggandet, men det lär det nog bli ändring på. Bilden blev inget vidare, dåligt ljus etc, men det gick ju inte att trolla. Fick en kommentar om att det inte såg så gott ut, en helt riktig iaktagelse. En reflektion bara, att äta julbord för en LCHF:are är inga problem. I vårt fall var potatisen ständigt slut och Janssons Frestelse var tydligen ingen frestelse alls. I övrigt så är ju det mesta på bordet helt i linje med LCHF.

Temat för festen var "Skrattfest", och då behövdes ingen större fantasi att det skulle handla om stå-upp. Även om vi vid vårt bord önskade Staffan och Bengt, Magnus och Brasse och dyligt. Nja, kanske inte ändå. Men det var roligt att spåna. Det visade sig vara Hasse Brontén och Thomas Järvheden, i nämnd ordning. Hasse Brontén är kanske inte min favorit, men några skämt var väl småroliga. Thomas Järvheden tycker jag är dessto roligare, hans sämre skämt som är på kiss och bajs-nivå håller väl hög Bronténklass. Bäst är han dock när han sjunger och spelar, han började och avslutade med sång. Första sången handlade om kronprinsessan Victorias ursprung och hette väl typ Kungpung, vilken visst var anledningen till att han inte fick spela på Victoriadagen. Den avslutande sången var en julsång som gick ut på att, även om det är tanken som gäller, det är bra att spara kvitton när man ger bort saker.

Kvällens höjdpunkt var dock när vår servitör kom till mig och frågade vad jag ville ha att dricka, det lät ungefär såhär:

Servitör: Rött eller vitt?
Jag: Alkoholfritt
S: Jag kommer tillbaka
J: Ok
S: Jag vill bara dubbelkolla, visst ville du ha alkoholfritt?
J: Jajamän!
S: Tyvärr kostar det extra, det ingår inte.
J: Skojar du? Det kan inte stämma. (Samt lite småskratt)
S Jag ska se vad jag kan göra
J: Ja, gör det du
S: Hej igen, det löser sig. (Varpå han börjar hälla upp)
J: Nu hade jag i och för sig tänkt mig rött
S: Ojdå, jag kommer tillbaka

Sedan kom han tillbaka och jag fick mitt röda alkoholfria vin och han fick tillbaka det vita. Förövrigt så var det ingen höjdare, det är ju alltid en chansning.

Efter maten var det dans för hela slanten, tvärtemot vad alla säger så kan man visst dansa nykter. Trots önskemål från min sida så blev det ingen Wacka wacka, DJ:n föredrog ett lamt Abbamedley.

3 kommentarer:

  1. Att han valde Abba istället för shakira? Det var illa =P... Nu har ju även låten "Loca" kommit, och den måste vi ta och inviga snart ;). Den kanske blir en hit på dansgolvet den också!

    SvaraRadera
  2. Hahaha... inte lätt det där med alkoholfritt. ;)

    Tack för idag kompis!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt Erica, vi måste styra upp lite Shakira snart. Kanske ett Shakiramarathon? :-)

    Miranda, tack själv. Anar jag en uppmaning att nobba det alkoholfria alternativet? ;-)

    SvaraRadera