onsdag 15 december 2010

Onsdagspacer

Ice bugsen rastades ikväll.

Ikväll hade jag styrt ett lättare pass med Miranda. Dels för att jag tyckte att det var dags för henne att komma igång efter lördagen, men mest för att jag var så sugen på att höra hur om utmaningen såhär i efterhand. Det jag fick höra i lördagskväll var väl inte den mest sammanhängande och objektiva analysen jag hört någon gång, även om det såklart var spännande att höra om det då också. Det var inte en helt fräsch tjej som jag hämtade upp för en runda runt sjöarna. Gång på gång glömde jag bort mig och drev upp tempot, Miranda var inte alls redo att springa i ett NORMALT lugnt tempo. Men allteftersom så tror jag att hennes ben blev piggare och piggare. Hennes verbala förmåga var dock inte ett dugg nersatt , tvärtom. Jag tror att lördagens utmaning gett någon form av fördröjd/förlängd runner´s high.

Utöver lördagens utmaning så diskuterade vi de framtida evenemang som ligger framför oss. Närmast så är det Januarijoggen som skall styras upp och vi diskuterade upplägget och de förberedelser som återstår. Det ska bli hur kul som helst att se slutresultatet. För ni hänger väl med?

Kvällens pass:
10km/1h7min
Snittempo 6.41min/km
Medelpuls 121slag/min (66% av max)

Imorgon kväll vankas julfest med jobbet och bloggandet lär bli drabbat, men kanske kommer det något litet inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar