söndag 12 december 2010

Dagenefterlöpning

Igår var det som sagt full rulle hela dagen, så lite vila hade kanske varit på sin plats. Men vad gör man när vädret är så förbaskat fint? Jo, man svidar såklart om till finaste vinterstassen och joggar bort mot sjöarna. Sagt och gjort, minutrarna senare så står jag utanför porten och är redo att njuta.


Som den mästerfotograf jag är, eller inte, så ville jag passa på att ta så mycket bilder jag kunde. Men sanning att säga så sprang jag förbi alldeles för många fina "objekt". Ett "objekt" som jag sprang förbi och som jag ångrar att jag missade var när en herre med ett jätteobjektiv stod och zoomade in ett litet litet träd. Tro vad han såg där? Så ni får hålla tillgodo med det som blev istället, i vanlig ordning.

Självklart fanns det tid att posera utanför Gröna Stugan.
Hoppas att jag kunnat förmedla det fina vädret. Känslan att bara kunna ge sig ut och njuta i lugnt tempo är svår att beskriva och att dessutom få göra det när det är så fint väder som det var idag gör det ännu svårare, man måste nog uppleva det själv. Ja, det är en uppmaning till alla att prova på.

För er som undrar så är det denna runda som gällde för dagen:



9km på 51 minuter och en puls på 130 slag/min, dvs 70% av max.

Nu blir det soffvila och Vinterstudion fram till femrycket då det är dags för simpass med SCT.

Hoppas att vi är fler som varit ute i det fina vädret idag.

4 kommentarer:

  1. Jag trodde först du hade varit ute och festat runt i går. Men det är klart, träning ÄR fest! :-) Miranda och Alex prestationer är ofattbara i mina ögon. Makalöst!testade förresten ditt tips om hur jag skulle svepa i handen vid crawlningen och ibland tror jag att jag fick till det! tack!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja rubriken kanske var lite förvillande. Vad roligt att ett sånt litet tips funkade, vem vet jag har kanske fler på lager :-)

    SvaraRadera
  3. Kul att se dig framför din gröna stuga...
    Så man blir alltså dagen efter även av kallsupar :)

    SvaraRadera
  4. Haha, stugan skall definitivt bli min en dag. Det skall bli ett grymt omtalat löparcafé :)
    Ja, kallsupar är dom värsta. Måste bara lära mig att undvika dom.

    SvaraRadera