söndag 19 december 2010

7Eleven-racet, loppet som äntligen blev av

Söndagen 19/12 2010 är inte bara fjärde advent, utan även dagen då min önskan gick igenom. Drömmen, ok lite stora ord kanske, tog form när vi planerade ett löparevent tidigare i höstas. Inte många, om någon, förstod storheten i ett 7Elevenlopp den sjunde november. Jag tror inte alla förstått än. Istället blev det Vintermaran 6/11 istället, vilket var väldigt trevligt också.

Igår efter långpasset med Miranda så bokade vi in ett "litet" 7Eleven-race till idag. Sagt och gjort, vi startade vid 7Eleven på Sturegatan i Sundbyberg och fortsatte sedan mot St Eriksplan där vi plockade upp Alex. Sedan plockade vi den ena 7Eleven efter den andra. Först tänkte vi 7, sedan tänkte vi om och bestämde oss för 7+11. Miranda agerade fotograf och visade stor känsla, som objekt gjorde vi bra ifrån oss alla tre. Nedan får ni ett axplock ur de 18 etapperna, sista bilden är nog min favorit :-)










Hoppas att ni andra kryddat till denna dag på ert bästa sätt. Som avslutning på helgen skall jag nu se hur långt jag kan simma på 60min, vågar ni gissa?

p.s
Jag vill å det starkaste dementera alla misstankar om sponsring från den kedja som nämnts otaliga gånger idag.

6 kommentarer:

  1. Fredrik Hörnfeldt19 december 2010 kl. 20:04

    Hmm, det är lite svårare att gissa numera efter att du lärt dig vända. För två veckor sen hade svaret varit 25m, nu vet jag inte...

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på 2800 meter.

    SvaraRadera
  3. Nina, jag tycker att du vinner. Jag fick det också till 2800, men jag kan ha räknat fel på en hundring. Pris? Vad sägs om att få hänga med på ett riktigt långpass?

    SvaraRadera
  4. Oj, det va värst :)

    Jag va med på Vintermaran, och det va jättekul, så jag hänger gärna på igen! Måste bara bli av med mina dryga lunginflammationsrester först..

    SvaraRadera
  5. Då får vi hålla tummarna för att de tråkiga resterna försvinner snart så att du kan börja ladda för nästa långlopp i Runner´s Fives regi som är bokad till 22/1.
    Krya på dig!

    SvaraRadera