söndag 19 december 2010

Fullfartslördag, igen

Lördagar har verkligen blivit riktiga fullfartsdagar. Efter en smoothie och en kopp kaffe, att det bara blev en kopp tyder på full fart från start, mötte jag upp Miranda i Sumpan för ett långpass. Vi skulle mötas upp utanför SATS, men eftersom jag i vanlig ordning var sen så missade vi varandra. Lessons learned, vi måste byta mötesplats. När vi väl hittat varandra så gav vi oss iväg längs Solna strand bort mot Huvudsta och via Tomteboda till Ankdammsrondellen i Solna. Där hämtade vi upp Maria för att sedan ge oss av mot Ursvik för lite snöterränglöpning. När vi kom fram till sjöarna bytte vi strategi och gjorde två svängar runt dem istället.

Fotopaus utanför Gröna stugan.
Efter våra två varv vände vi tillbaka till Solna för att lämna av Maria. Tack för sällskapet Maria, det var mycket trevligt att träffas. Igen, tydligen :-)

Miranda och jag fortsatte sedan sladda tillbaka till Sundbyberg. Trots lite trötta ben, vinterlöpning är verkligen påfrestande för muskler och leder, började vi planera nästa pass vilket inte är långt borta.

Efter 26km var vi nöjda och drog åt varsitt håll.
Väl hemma igen efter 26 kilometers snölöpning så blev det lite mat, en lång varm dusch och lite kallt kaffe och sedan direkt iväg till sista lektionen på crawlkursen på Kronobergsbadet. Hemläxan från förra lördagen var att komma med vad vi själva ville träna på. Själv var jag mest intresserad av voltvändning, men det kunde jag inte säga. Istället för egna önskemål blev det istället personlig feedback, vilket jag gillade. För mig så gäller tydligen att min högra arm är mer aktiv och att jag därför måste träna på att dra mer aktivt med vänster. Efter att alla fått sin beskärda del av kritik så blev det lite vändningar ändå. Jippie! Jag körde nog mest och hårdast av oss alla, men det beror nog på att jag är så jävla tjurig. Jag vill verkligen lära mig. Träna, träna, träna!

Efter simningen bar det av till Kista för julshopping och efter det kom Micke över på lite fika och catch-up, för att tala simspråk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar