torsdag 16 september 2010

Ett första crawlpass på min väg mot Järnmannen Kalmar 2011

Ikväll har jag tagit ett stort kliv mot Järnmannen Kalmar 2011, jag har kört mitt första crawlpass. Med Alex som tränare, och egen träningsflit för all del, kommer detta att bli bra. Vi gick igenom grunderna som benspark, rotation och andning, detta kommer jag nu att träna flitigt framöver. För en sak är säker, jag ska lära mig crawla och jag ska klara att crawla 3850m om knappa året.

Medbrottslingar i bassängen ikväll var även Miranda och Lina. Miranda har också Järnmannenambitioner och Lina gör vi allt för att få över till triathlonsidan. Jag hoppas att vi coachen uppskattade vår lyhördhet och disciplin.

Efter passet så väntade en matlåda med chili con carne från igår, smakade faktiskt än bättre idag. Mat och vila är viktiga bitar för att kunna träna, minst lika viktiga som träningen självt.

Härlig, men sen, middag efter simpasset. Chili con carne med en bra klick creme fraich.

2 kommentarer:

  1. Jag ska göra allt så att du även orkar de sista 10 meterna (3860 meter i Kalmar) :). Du var som en barracuda i vattnet. Roligt att se utvecklingen bara på ett enda pass.

    SvaraRadera
  2. Haha, annars får jag väl bröstsimma de sista tio :-) Man måste helt enkelt hålla ordning på distanserna också.

    SvaraRadera