söndag 12 september 2010

Stockholm Halvmaraton, före under och efter

Så, hur sammanfattar man gårdagen då? Jag kan bara komma på ett sätt; Helt fantastisk!

Dagen började tidigt med stök och bök i kök och andra rum, det vankades ju finfrämmande på kvällen. Sedan åkte jag in till Kungsträdgården för att möta upp mina fantastiska löparvänner innan loppet.

Förväntansfulla löpare inför start. Bild lånad av Susanne.
Det var med en tveksam, och kanske därför avslappnad, känsla som jag gick in med. Men ju närmre startskottet kom dessto bättre blev känslan och väl på startlinjen så var jag rejält taggad. Jag var placerad i startgrupp C och det var ganska trångt till en början, men efter någon kilometer släppte det. Första 5km gick på 22:25, andra på 21:50, tredje på 21:48, fjärde på 21:16 och sedan så spurtade jag in sista 1,1km på 4:11 för en sluttid på 1:31:30 vilket jag är jäkligt nöjd med. Mest nöjd är jag med den känsla som jag hade genom hela loppet, jag kände mig stark och hade egentligen inga dippar någonstans.

Efter målgång mötte jag upp Alex som hade dundrat in på 1:28:36 och därtill slagit milpers på öppningsmilen, helt sjukt egentligen. Sedan ramlade Susanne in på 1:42:51, som hon av någon anledning inte var helt tillfreds med. Starkt jobbat säger jag! Sist men inte minst dök Miranda upp, troligen hade hon haft fullt upp med att prata med massa människor efter målgång :-)


Nöjda löpare efter målgång. Även denna bild lånad av Susanne.
Efter loppet möttes vi sedan upp hemma hos mig för lite mat och ett glas vin eller två. Timmarna bara flög iväg som det kan göra när man har så mycket spännande att prata om, allt från lopp som sprungits till lopp som skall springas till evenemang som är på gång till kost till vad vet jag.

Tack vänner för en helt fantastisk dag, kväll och natt.

2 kommentarer:

  1. Tack för allt igår Thomas. Riktigt bra sprunget och fantastiskt käk du fixade. Maila gärna receptet på de smaskiga tacorätterna.

    SvaraRadera
  2. Tack själv Alex! Visst kan jag maila recepten, ge mig lite tid bara.

    SvaraRadera